Versace е една от най-влиятелните марки в света на модата и парфюмите. От години тя задава най-новите тенденции и предоставя на своите клиенти определен статус и престиж в обществото. Вие сте нейн почитател и искате да научите повече? Прочетете нашата статия.
Луксозни облекла като основа на предлагането
Versace е италианска компания, която се фокусира върху производството и продажбата на луксозни облекла, аксесоари и парфюми. Основана е от Gianni Versace през 1978 година.
Gianni имал мода и шевство в кръвта. От малък работел с майка си в семейната шивашка работилница. През 1972 година обаче решил, че е време да напусне и да създаде нещо свое. От родния Reggio Calabria се преместил в Милано, където първоначално проектира колекции за Florentine Flowers. По-късно работил за други известни марки, благодарение на което името му започнало да циркулира в модните среди.
Интересен факт
Иконичното лого на главата на Медуза, което използва марката Versace, е вдъхновено от мозайката на пода в една от римските вили, където Gianni е израснал.
През 1976 година към Versace в Милано се присъедини брат му Санто, който е завършил икономика и търговия и е имал собствен офис в Месина. Братята заедно с приятеля си Клаудио Лути започнали да обмислят откритие на компания, която ще носи името на Gianni. Техният сън се сбъднал, когато през март 1978 година била представена първата колекция на Versace в La Permanente в Милано, която постигнала голям успех.
Zdroj: Koku.sk
Популярността на марката значително нараснала
Популярността на марката растеше експоненциално. През 1978 година беше открит първият Versace бутик на Via della Spiga в Милано, а през 1982 марката разшири своето портфолио, включвайки аксесоари, бижута, интериорни решения и порцелан.
Голямо преобръщане настъпи и през 1993 година, когато към компанията се присъедини Донатела Версаче, сестрата на Санто и Gianni.
Знаете ли, че …
… Versace е проектирал голямо количество облекла за известни личности? Сред неговите клиенти са например Елтън Джон, Майкъл Джексън, принцесата на Уелс и принцеса Каролина от Монако.
Мрачните 90-те години
Краят на 90-те години беше труден за марката Versace. Причината не беше спад в продажбите или по-малък интерес от страна на клиентите, а атентатът срещу Gianni, който дизайнерът, за съжаление, не оцелял. През 1997 година Донатела пое поста на креативен директор, бивш вицепрезидент на компанията, а Санто стана генерален директор.
Следващите години бяха белязани от интересни модни парчета. Голямо внимание към себе си привлече Дженифър Лопез, която на Grammy наградите през 2000 година облече иконичната зелена рокля. Според проучване на Daily Telegraph от 2008 година, тя беше на пето място сред най-иконичните рокли на всички времена.
Спад в продажбите и продажба на групата Michael Kors
В началото на 21-ви век приходите на марката започнали да спадат значително. Донатела се опитала да намери генерални директори, които да подобрят ситуацията, но много от тях подали оставка след кратко време. Причината обикновено били разногласия с семейството Versace.
Когато през 2018 година Versace получи предложение за покупка от групата Michael Kors на стойност 2 милиарда долара, Донатела не чака дълго. Продажбата беше осъществена през септември, а през януари 2019 марката стана част от групата Capri Holdings Limited, която притежава брандове като Michael Kors и Jimmy Choo.
Zdroj: Koku.sk
Първият парфюм на Versace се появи на пазара през 80-те години
ÚПървият парфюм на Versace беше пуснат на пазара през 1981 година. Неговото име беше Gianni Versace for Women и беше характерен със своето съчетание на ориенталски и цветни тонове. В момента не можете да го намерите на пазара, но можете да се сдобиете с по-нежната му версия – Versace Woman. Тази парфюмна вода съдържа дивата роза, плумерия, жасмин, бергамот, хиноки дърво, мускус, истинска амбра и други интересни съставки, които я правят идеална както за дневно, така и за нощно носене.
През годините марката Versace създаде множество иконични парфюми. Сред най-популярните са:
- Versace Bright Crystal – не се заблуждавайте от нежния й розов вид. Вътре в бутилката ще откриете доминиращ аромат, който е идеален за силни и уверени жени. В състава се комбинират гранатово ябълко, дърво, амбра, мускус, магнолия, лотос, пион и леден акорд. Тя е идеална за носене през цялата година.
- Versace Yellow Diamond – класика, която никога не излиза от мода. Това е тоалетната вода Versace Yellow Diamond. В нейния състав ще намерите неролиево масло, лимон от диаманти, крушен сорбет и бергамот, които осигуряват богат и изразителен, но в същото време нежен и женствен аромат.
- Versace Dylan Blue – цитрусен аромат, представен на пазара през 2016 година. Характеризира се със съчетание от водни тонове, грейпфрут, листа от смокиня, бергамот, мускус и други приятни ароматни съставки.
- Versace Eros – мъжка тоалетна вода, идеална за любителите на свежи аромати. Продуктът комбинира ментово масло, лимонова кора, зелено ябълко, дъбов мъх, кедър, ветивер и ванилия, създавайки запомняща се и неустоима комбинация.
- Versace Crystal Noir – етеричен и чувствен аромат за жени, който подчертава личността и перфектно допълва всяка визия. Съдържа свежи съставки като портокал, пион, мускус и гардения, както и по-тежки нотки на мускус и амбра. Това е идеалният избор, особено за вечерно носене, или през зимата, когато имате нужда от изразителен аромат.
Zdroj: Koku.sk
Versace парфюми – перфектни за всяка ситуация.
Брандът Versace предлага безброй интересни аромати за мъже и жени. Повечето от тях са универсални и могат да се носят както през деня, така и вечер, което ви дава увереност, че при избора на нов парфюм със сигурност ще намерите нещо за себе си.
Ако това не е достатъчно за вас, Versace освен класическите парфюми и тоалетни води предлага и лосиони за тяло, душ гелове и дезодоранти. Тези продукти гарантират, че вашата кожа ще мирише прекрасно през цялото време.