Любопитни факти от парфюмната индустрия

Любопитни факти от парфюмната индустрия>

Парфюмната индустрия е обширна и има дълга история, пълна със забележителни факти и интересни подробности. Искате ли да научите повече за нея? В такъв случай продължете да четете. В тази статия сме събрали най-забележителните факти, свързани не само с парфюмите, но и с техните производители.

Забележителни факти от парфюмната индустрия, за които може би не сте знаели

В парфюмната индустрия има наистина много интересни факти. Сред тях са например:

  • Парфюмната индустрия има дълга история, която започва още от древността. Древните цивилизации като Египет, Гърция и Рим използвали парфюми основно за ритуали, лечение и лична хигиена.
  • Парфюмът няма дата на изтичане, но неговият аромат се променя с времето. Затова е препоръчително да го използвате максимум 3 до 4 години след покупката и след това да го замените с нов.
  • Думата "парфюм" произлиза от латинския израз „per fumum“, което означава „чрез дим“. Причината, поради която започнали да обозначават ароматите с това наименование, е свързана с богати тържества на император Нерон, който по време на тези тържества изсипвал розово и жасминово масло във фонтани, а тези аромати след това се разпространявали във въздуха.
  • Точният момент на създаването на първия парфюм не е известен, но се знае, че първата записана химичка и парфюмерка е била жена на име Таппути, която е живяла в Месопотамия около 1200 г. пр. Хр.
  • Съвременният парфюм (смес от етерични масла и алкохол) е създаден през 1310 г. и бил предназначен за кралица Елизабета. Състоял се е от розмарин, мащерка и вербена.
  • Много от съвременните парфюми не се правят от истински съставки, а от синтетични съединения, които могат да имитират ароматите на цветя, плодове и други съставки.
  • Освен класическите парфюми на пазара се появяват и така наречените нишови парфюми. Основната им цел е да привлекат взискателни и смели клиенти, които търсят нещо нетрадиционно и оригинално. Произведените нишови парфюми не са основно търговски, а по-скоро креативни, а в някои случаи дори авангарни.

Най-продаваният парфюм е Chanel No. 5

Марка Chanel е сред най-престижните в парфюмната индустрия. Нейната история започва през 1910 г., когато се фокусира главно върху модата. Всичко обаче се променя през 1921 г., когато марката пуска на пазара своя иконичен парфюм Chanel No. 5, създаден от Ернест Бокс в Грас, родината на френската парфюмерия.

Chanel No. 5 става изключително популярен благодарение на това, че беше различен от повечето други парфюми на пазара, които бяха така наречени солифлори, т.е. имитираха аромата само на един цвят и бяха много сходни помежду си.

Габриел Шанел възлага на Бокс да създаде нещо съвсем различно – аромат, съставен от няколко различни съставки. Този експеримент е много успешен и ражда нова категория аромати.Gabrielle 

Знаете ли, че…
… популярността на Chanel No. 5 е значително повлияна и от добрия маркетинг? Габриел Шанел знаела, че най-добрият начин да разшири осведомеността за своя парфюм и да го превърне в луксозен продукт е да използва известни личности. Първата такава личност била Мерилин Монро, която се появила в реклама за Chanel No. 5 през 60-те години на 20-ти век.

Dior J'adore съдържа повече от 80 съставки

Парфюмът Dior J'adore е един от най-популярните, които можете да намерите в асортимента на тази марка. Освен с нежната женска бутилка, която наподобява сълза, той се характеризира и със своето богато съдържание. В него ще намерите над 80 различни съставки, от бергамот и сандалово дърво до жасмин, кръвно оранжево и роза. Това е отличен избор за всяка жена.dior--jadore-infinissime-parfumovana-voda-pre-zeny

източник: Koku.bg

Иконична бутилка Guerlain Shalimar

Марка Guerlain се гордее не само с уникални аромати, но и с изящни бутилки. Парфюмът Shalimar има бутилка, чиято форма и дизайни наподобяват района на градините Shalimar, с капачка във формата на фенер, която напомня за вечната красота на техните водни фонтани.

 

CK One като първия унисекс парфюм

Calvin Klein създаде революция на пазара на парфюми през 1994 г., като като първата марка представи аромат, подходящ за двата пола. Въпреки че много хора бяха скептични към CK One в началото, повечето го обикнаха в крайна сметка. За популярността му свидетелства и фактът, че за първите 10 дни след пускането му той генерира над 5 милиона долара, а в средата на 90-те години генерира около 90 милиона долара годишно.

Знаете ли, че…
…парфюмът се променя и развива върху кожата с времето? Всеки аромат се състои от три части – връх, сърце и база, които се разкриват постепенно. Върховите нотки обикновено са нежни и не траят дълго. Сърцевинните нотки, които обикновено са билкови, цветни и подправкови, остават на кожата по-дълго. Най-добре се усещат след като изчезнат върховите нотки. Базовите нотки, които съдържат например дърво, амбра или мускус, остават на кожата най-дълго и се усещат най-добре няколко часа след нанасянето на парфюма.

Парфюм, чиято продукция е наблюдавал самият Saint Laurent

Марка Yves Saint Laurent предлага няколко парфюма, като най-известният от тях е Opium. Създаването на този парфюм е свързано с интересен факт, че целият процес е бил наблюдаван от самия Saint Laurent. Той дори е помогнал при избора на аромати и бутилката, както и при създаването на рекламната кампания, част от която е била моделката Джери Хол.

saint-laurent-black-opium-parfemovana-voda

източник: Koku.bg

Парфюм, който разшири бизнеса на модната къща Nina Ricci

Nina Ricci, известна модна къща, първоначално продавала само облекло. За да разшири бизнеса си и да достигне до всяка жена, тя започнала да продава парфюм L'Air du Temps през 1948 година. Този парфюм бързо се утвърдил като един от най-популярните на пазара и направил Nina Ricci известна не само във Франция, но и далеч извън нейните граници.